Je n'aime pas les macarons

Idag känns allting mycket bättre. Har varit i Göteborg och träffat min fina vän Baam. Vi har pratat (mycket), skrattat (nästan ännu mer) och fikat (två gånger, typ..)
Vi gick först till vårat vanliga ställe, Le café Molinare eller något liknande heter det. Egentligen är Café Festival "vårat" ställe, men det är alltid mindre folk på Molinare så det har blivit det nya. ;)
120209
Fika! Blåbärspaj, mumma! :)
Vi satt och höll på att garva ihjäl oss åt allt folk som gick förbi utanför fönstret, haha. Det började med en tant med gul sjal som såg otroligt ledsen ut, sedan flippade vi ur helt bl.a. pga. alla roliga mössor, haha stackars människor!

Efter fikan blev det det traditionsenliga besöket på Lagerhaus, jag passade på att köpa ljus! Fastän allt på Lagerhaus är bra så är nog ljusen det bästa!
Sen tog vi en liten sväng in på nyöppnade ÖB i Nordstan också och vi blev helt förtrollade av alla godsaker! Haha, men jag var duktig och lät bli det goda och köpte något vettigt istället (visar allt senare).

Sen kom vi på att vi ville smaka på Macarons (vi såg en bild på Lagerhaus, tack för det!) och promenerade iväg till ett ställe som Baam kände till där vi mycket riktigt fick tag på macaronerna.
120209
120209
Och hur länge har jag velat smaka på de här söta små.. grejerna? Som de har pratats om dom, så populära! Men vet ni vad? Dom var hur äckliga som helst! Vi kunde inte låta bli att skratta åt hela situationen, vad är grejen liksom? "Det smakar lite som kartong.." Haha! Och ju mer man åt av den, desto äckligare blev det. Ingen hit!

Haha, och som att inte allt det där var nog, så fick jag syn på den här skylten på bussen hem (jag åkte med en av dom där nya, "supercoola" bussarna!)
120209
Vore det inte bättre att det står på svenska och engelska? Istället för typ polska, ryska eller vad det nu är? Tänk om jag inte kan engelska, hur ska jag då veta hur jag ska bära mig åt?
120204

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: