He treats me like a lady, gives me everything I need

Hej och hå vad det går! Jag har hunnit med en hel del idag, bl.a. köpt kaninmat, varit på ÖB (ska visa sen vad jag köpt för roligt), dammsugat och varit hos tandläkaren.
Blev glatt överraskad när dom sa att det är det året man fyller 22 som man börjar betala för sig, trodde det var 21 :) Men annars var det inte roligt.. Satt där med inte en, utan två, främmande människors fingrar i min mun (inte samtidigt dock) och fick höra saker som "Åh vilka fina tänder du har!" "Jättefina tänder, vad duktig du är!" "Tycker du inte dina tänder förtjänar att du använder tandtråd lite oftare?" "Ska hon inte få en tandborste för att hon är så duktig?" (sa den ena till den andra) "Man blir så glad på jobbet när man har så duktiga patienter." osv..
Och jag tänkte bara "Eh, hallå? Frågade inte du nyss om jag fyller 21 år på torsdag? Jo, just det.. 21! Inte fem!"
 
Kanske är jag lite bortskämd gällande tandläkarbesök, eftersom jag brukat (i alla fall nu i vuxen ålder) ha gått till mamma, och om det inte varit mamma som utfört själva "undersökningen", så har det i alla fall varit på mammas arbetsplats och det har varit folk jag mer eller mindre känner eller åtminstone vet vilka det är. Men mina tänder är där dom ska och ser ut som dom ska. Dumt att klaga..

Tandborsten jag fick för att jag är "så duktig", jag som ville ha ett klistermärke :( Dom tyckte jag skulle använda den till visdomstanden som inte riktigt vill komma fram.. Så nu vet ni det! ;)


Postat av: Frida

De är jättejobbigt när dem behandlar en som 5 eller 10, man bara vill skrika åt dem :P De är liksom inte gulligt eller charmigt någonstans!
Men de var en fin tandborste en sån har jag med fast vinröd :P

2012-07-25 @ 11:50:02
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: