Diamonds world tour ♥

Nu är jag hemma igen efter min "tvådagars-semester" och två trötta dagar på jobbet. Varnar för ett långt inlägg, men sånt här är jätteroligt att gå tillbaka själv och läsa sedan! :)
 
Fick ett halvt panik-uppvaknande i måndags när det första jag hörde på radion när jag vaknat var att det var tågförseningar i Sockholmsområdet pga. av en nedkörd ledning, men för ovanlighetens skull när det gäller mig och SJ i kombination gick resan bra utan några förseningar!
 
Jag och kusin vitamin, som var med, kom fram till Stockholm strax före fyra, åt lite mat och drog oss sedan ut på Stockholms gator med mobilen i högsta hugg och GPS:en inställd på Hotel Oden där vi mötte upp finaste Emelie! Det blev lite hotellhäng, sminkande och uppiffande innan vi begav oss iväg mot Globen!

Nervös som vanligt, efter vad som hände sist jag var i Globen, men taggad till tusen! Frågor om förseningar hit och dit, men tider på konserter är rent allmänt väldigt luddiga. 19.30 skulle det köra igång, ca. 20 minuter efter det kom några DJ's som kallade sig GTA och spelade i en timme ungefär. Efter det tände dom upp i Globen och jag blev jättenervös igen eftersom det var så dom gjorde (minus förbandet) den gången hon ställde in, men Emelie som har lite mer erfarenhet av konserter i Globen lugnade mig med att dom alltid gör så, haha.
 
Vid halv tio var äntligen väntan över och världens snyggaste kvinna kom upp på scen och körde igång med Mother Mary och sedan det blev bara bättre och bättre! När hon väl stod där fylldes mina ögon med tårar och jag kunde inte annat än att gråta av ren lycka ♥ Bäst av allt var efter att hon kört ett gäng "deppiga" låtar och hela Globen sedan exploderade till beatet i We found love! Inte långt efter det på rankingen kommer Stay (och där kom tårarna igen...) och Diamonds.
 
Som sagt, ren och skär lycka! Jag hade verkligen hur kul som helst, och det hade jag även förra året på Peace & Love fastän hon var märkbart påverkad, men måste säga att jag tycker det var väldigt roligt att det inte var så den här gången då hon var mycker mer närvarande och det gjorde mycket. Dessutom fick hon jättebra recensioner vilket känns som en liten vinst för en som alltid talat emot alla kritiker :)
 
Jag valde att inte lägga någon energi alls på att ta bra bilder då jag hellre tar in upplevelsen live och njuter av känslan där och då och sedan minnet, istället för att titta genom en skärm och slösa tid på något som ändå inte blir bra. Men här kommer i alla fall lite grann! :)
♥ 

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: