Remembering Ecuador...

Är hemma i min lägenhet i Uddevalla sedan lite mer än en vecka tillbaka. Kom hem mitt i natten efter dumma flygförseningar till en smutsig och konstigt möblerad lägenhet (pga. fibernätverksinstallationen dom gjorde i september..) med en cykel ståendes i vardagsrummet och ett tomt kylskåp. Och inte att glömma! Fina, blommande novemberkaktusar tack vare världens bästa Elene och Ulle! ♥
 
Jag har städat - massor! Rensat garderob, klädkammare, skafferi m.m. Haft besök av polisen, ringt runt och pratat med folk så att jag förhoppningsvis får börja jobba igen typ på onsdag! Handlat mat, ganska enkelt då jag vet precis vad som finns i kyl och frys - eller rättare sagt vad som inte finns, lagat mat så jag har matlådor och slipper laga mer mat på flera veckor (var tanken i alla fall), lånat böcker på spanska på biblioteket så jag kan plugga och firat in det nya året med fina vänner! 
 
Vill så småningom börja blogga som vanligt igen, men just nu tänkte jag bara ge er en snabb-update och även lägga upp en liten lista som jag la upp på facebook för ett tag sedan, för er som inte följer mig där! :)
 
Remembering Ecuador..
Sämsta pick-up linen: Fuck you!
Sämsta komplimangen: ...and look at the girls, so beautiful! And you, you look like Barbie!
Sämsta engelskan: Hut cheese pizza.
Galnaste: Ovädersnatten med jordskalv (och att vissa sov hela natten utan att vakna när det smällde så gardinerna fladdrade...)
Mest spelade låten: Darte un beso - Prince Royce. Öööööverallt heeeela tiden! 
Mest störande: Grannen som spelade "Radio Maria" för hela grannskapet varenda söndagsmorgon, eller oftare. (Det gjorde mig inte det minsta mer troende, bra försök dock!)
Mest creepy: När Roy (hund) smugit in i mitt rum utan att någon märkt det och jag hör någon andas under min säng.
Läskigaste: Tarantellan! 
Största problemen: 1. Att det aldrig går att tajma en promenad till staden då det inte är antingen galet varmt eller regnar. 2. När kläderna fastnar i hängmattan när man försöker resa sig upp...
Roligaste: Hönsen som sover i ett träd.

Postat av: Birgitta

Hej fröken! Du får gärna ringa oss om du vill ha skjuts eller övernattning från flygplatsen eller så vid tillfälle! Härligt att läsa att du har kvar ditt goda humör och härliga sinne för humor. Kram.

2014-01-08 @ 08:48:14
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: