I've got what you need, and you've got what I want

Hej! Nu har vi precis avnjutit en god middag här. Idag blev det Flygande Jakob. Hur gott som helst och det gick ganska fort att göra och var mycket enklare än vad jag hade trott :)
110907
Ingredienser:
2 bananer
2 dl saltade jordnötter
2 dl mellangrädde
1 ½ tsk salladskrydda
1 grillad kyckling
1 paket tärnad bacon
½ dl ketchup

Tillbehör:
5 portioner ris

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Rensa kycklingen.
3. Koka riset enlig anvisningarna på förpackningen.
4. Skala och skiva bananer tunt.
5. Vispa mellangrädde tjockt.
6. Tillsätt ketchup & salladskrydda och rör om ordentligt.
7. Lägg kycklingen i botten av en ugnsform.
8. Häll över blandningen och toppa med bananskivor.
9. Tillaga mitt i ugn i 10 minuter.
10. Knaperstek bacon på näst högsta värme.
11. Garnera med jordnötter och bacon.
12. Servera gärna med sallad!

Bild och recept från Studentkrubb.se

Detta recept utgör 5 port för 14 kr/port, enligt Studentkrubb.se. Det kan naturligtvis variera lite grann, t.ex. om man väljer lite andra ingredienser eller märken på varorna. Att stycka/rensa en kyckling är inte riktigt min grej kände jag, kycklingfilé däremot är mer min grej, så jag tog det istället och bara stekte upp innan. Sedan använde jag vanlig vispgrädde istället för mellangrädde, och så tog jag curry istället för salladskrydda (såg det i ett annat recept). Dessutom hade jag blomkål istället för ris till för (breaking news) nu har även jag, som så många andra, börjat på LCHF-spåret. :)
Posted by Anna

Postat av: Frida

Ja visst är de super enkelt att göra! :)

2011-09-07 @ 19:29:50
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Postat av: Fotograf Malin Sundin

gott :)

2011-09-10 @ 02:22:58
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

<br />Låter gott!

2011-09-10 @ 17:21:05
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: