No matter what they say, I love you

Var tog de 20, härliga, varma graderna som vi hade förra veckan vägen? I morse när jag vaknade var det sju minus ute. Aprilskämt? Nu har det i alla fall blivit lite varmare så jag har varit ute med Arwen. 

När jag skrev om alla böcker jag lånade på bibblan för ett tag sedan (här) så fanns där en bok som hette Kanin och människa i samspel. Den satt jag och läste i igår kväll, väldigt bra bok faktiskt. Jag gillar sättet den är skriven på. Den är liksom inte skriven som en faktabok utan författaren (Therese van Barnevald) har skrivit utifrån sina egna erfarenheter och sina egna kaniner, men ändå så man lär sig av den.
Jag blev väldigt glad igår när jag läste om kaninens signaler. Det stod bl.a. att en kanin som lägger sig ner på sidan är riktigt avslappnad och känner sig harmonisk i ens sällskap, och när kaniner gör såkallade "luftsprång" ("Luftsprång innebär att kaninen hoppar med tvära vändningar så att kroppens riktning ändras." s. 35 i boken Kanin och människa i samspel) betyder det att de är lyckliga och trivs bra. Två saker som Arwen ofta gör :)
120404
Det går ju inte tolka på annat sätt än att Arwen älskar mig ;) ♥
120402

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: