The worst things in life come free to us

Ni kanske undrar hur det går för mig med hela LCHF-grejen (eller kanske inte, men ni läser ju min blogg så..) Jag håller fortfarande på, och själva maten går bra - frukost, lunch, middag och sådär. Testade steka lite (för mig) nya grönsaker för ett tag sedan; palsternacka, rättika, squash och aubergine.
120522
Vissa var goda, andra mindre goda, men jag äter i alla fall "rätt", enligt LCHF. Problemet är mellan måltiderna, och framförallt på kvällen då jag "fuskar" mycket - fikar och äter annat som man inte "ska" äta. Alldeles för mycket socker. Och jag äter oftast inte ens för att jag är hungrig, utan för att jag är sugen. Så jag bestämde mig för att ha en 100% sockerfri vecka, med start igår, för att bli av med sockerberoendet. Ja, jag ska åtminstonne försöka så gott jag kan.. Fick dock väldigt ont i huvudet igårkväll, kan det bero på det? Helt galet i så fall ju, att kroppen är så beroende av sockret att den blir "sjuk" av att vara utan en dag! Om så är fallet känns det ju faktiskt ännu mer värt att sluta. So wish me luck!
120517

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: