Femte veckan i Ecuador!

Veckan har gått fort trots att jag de första dagarna längtade tillbaka till Galapagos som en tok! Men, jag jobbar ju med barn så jag leker mest bort dagarna :) Det jobbigaste är värmen, det krävs inte mer än några minuter i solen för att man ska bli helt genomsvett, men tanken på att det är kallt, mörkt och höstigt i Sverige är ganska tillfredsställande! ;)

Jag börjar lära mig namnen på alla barnen nu och de som i början var lite blyga börjar bli varma i kläderna. En liten kille som heter Mayckel har nog det mest värmande leendet av alla. De första dagarna var han mest ledsen, men nu tittar han på en och ler med hela ansiktet vilket avslöjar att han antingen har eller tänker hitta på nåt bus :) Enligt min granne Milo är små barn telepatiska och kan förstå vilket språk som helst, och det ska även vara bra för dom att höra olika språk, och jag provar den teorin genom att prata svenska med barnen. De större barnen tittar bara på mig och säger "que?" medan de mindre faktiskt verkar förstå. Eller så låtsas dom bara, haha :) Hur som helst går det på ett ut när dom inte förstår mig och jag inte förstår dom!

Utöver jobbet har veckan varit ganska lugn. Igår tog jag en promenad på förmiddagen genom staden till Rio Tena. En en och en halv timmes promenad som egentligen var alldeles för lång i stekande sol, men detso skönare att slå sig ner i hängmattan efteråt och vänta på regnet!
På kvällen var det lite avskedsfest för Milo som lämnar Ecuador snart och tillsammans med några från Kallari gick vi ut för att sjunga karaoke. Dom älskar det här och det finns karaoke-barer överallt! Vi var nog där en 4 timmar innan vi gick vidare till en nattklubb för att dansa lite och vi hade jättekul hela kvällen! :) Är dock inte lika pigg idag och har sovit nästan hela eftermiddagen, men vad gör det? Det är ju bara söndag och i morgon börjar nya utmaningar!

/Anna

Postat av: Mamma

Vilken härlig tillvaro du har. =)

Svar: Ja tänk om du var här också, då skulle det vara ännu bättre! :)
Anna

2013-10-21 @ 19:42:04
Postat av: Mamma

Jaaa!!!

Svar: <3
Anna

2013-10-22 @ 20:05:06
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: