Sjätte veckan i Ecuador!

Jag kan fortfarande ibland ha lite svårt att inse att jag faktiskt fullföljde den här "galna" idén och åkte iväg helt ensam för att spendera tre månader Sydamerika, och nu har redan halva tiden gått! Om inte hela grejen i sig är galen så är DET galet!

Den här veckan började med en förkylning, vilket kanske inte kom helt oväntat då dagisbarn alltid är snoriga. Bilma ordnade medicin till mig, gjord på någon växt från trädgården och lime, som jag fick dricka två kvällar. Det såg giftigt ut och var surt som attan, men jag blev i alla fall bättre! Vet inte om det berodde på det men båda nätterna efter att jag druckit detta vaknade jag av att det gjorde jätteont på ett ställe i halsen när jag svalde, men det gick över efter en stund. Inbillar mig att det var medicinen som jobbade med att "laga" det sjuka i halsen. :)

Jobbet går bra, nu får jag famnen full med ungar när jag kommer på morgonen och dom vill gärna kramas, hålla handen och klättra på mig. Ja.. vi kan väl säga så att jag ofta är helt färdig när jag går hem för dagen! :) Och då inte bara av värmen! Men det är härligt, jag kommer sakna de små liven när jag åker härifrån!
Och på tal om det, så lämnade våran fina Milo oss i veckan för att fortsätta sina äventyr. Han har minst sagt satt sina spår här och det känns väldigt tomt utan honom men jag är jätteglad att jag lärt känna honom och för tiden vi varit här samtidig, det har varit guld värt! :)

Övrigt nytt i veckan! Jag bestämde mig en dag för att försöka skynda på processen med spanskan lite så i måndags tog jag min första spanskalektion hos en tjej från England! Känns som att det kan vara nyttigt men jag insåg då att jag faktiskt kan mer än jag tror. Men det bästa är trots allt att bara prata med folk, och det här verkar vara en riktig partystad så igårkväll följde jag med ett gäng jag träffat ute för att umgås och dansa lite. Det roliga här är att alla verkligen kan dansa och även gör det. Det är stor skillnad från Sverige! Men hade jag vetat det innan så hade jag nog packat lite annorlunda för resan hit, haha! :)

Så, i morgon påbörjas alltså den andra hälften av den här resan! Som sagt, galet..!

/Anna

Postat av: Mamma

Njut så mkt du kan av tiden du har där.

2013-10-27 @ 18:56:59
Postat av: Birgitta

Så härligt! Jag håller med din mamma, passa på att njuta av din tid där. Kram

2013-10-29 @ 13:24:53
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: