Tredje veckan i Ecuador!

Veckan startade med en ledig dag då det skulle vara något möte som jag inte behövde vara med på. Förmiddagen spenderades istället på Kallari, där jag började lite smått med översättningen av hemsidan.
Veckan har fortsatt i lugna takter och barnen har börjat lite smått, första dagen bara med samling och namnupprop med föräldrarna, andra och tredje dagen bara några timmar - antar att det är som en form av inskolning. Barnen är nånstans mellan 20-30 till antalet, i åldrarna 2-6 år ungefär, tror jag, så det är att göra! Men det är roligt, speciellt när dom tittar på mig med sina stora, bruna ögon och babblar på spanska och jag förstår ungefär ingenting! Haha.

Just nu befinner jag mig i Quito, tillbaka hos samma familj som jag bodde hos de första dagarna här, och tidigt i morgon bitti flyger jag till Galapagosöarna för en femdagars-vistelse där! Eller rättare sagt ön - Isabella.
Ska jag vara ärlig trodde jag aldrig att jag skulle hitta hit på egen hand så det var med stor glädje och lättnad jag ringde på Marias ("värd-mamman" i Quito) dörr. Min vän Judy hade ritat en liten karta åt mig som beskrev var jag skulle gå av bussen från Tena och på nästa för att slippa den långa omvägen till busstationen och den lilla papperslappen, en karta över Quito med homestay-familjens hem utmarkerat och otroligt snälla och hjälpsamma människor var det som gjorde att jag 5-6 timmar, två taxiresor och två bussresor efter att jag lämnat tryggheten i mitt "hem" i San Jorges faktiskt kom fram hit!

När jag kommer tillbaka efter min "semester" på torsdag kommer jag förmodligen att ha jättemycket att berätta, så håll er uppdaterade! :)

/Anna

Postat av: Mamma

Vad duktig du är. Då jag vet att ditt lokalsinne inte alltid är/har varit det bästa. =)

2013-10-06 @ 11:23:42
Postat av: Birgita

Lyckliga du! Galapagosöarna, det är nog speciellt det. Jag tror jag hörde att miljön där är hotad. Se upp för ödlorna bara! Kram

2013-10-09 @ 14:58:17
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: