A new beginning

Det här är en blogg jag har bestämt mig för att starta tillsammans med ett nytt kapitel i mitt liv, dels för att ge mig själv ett sätt att bearbeta alla nya intryck och allt som händer, och dels för att dom som saknar mig och vill veta vad jag gör ska kunna få läsa om mitt liv.

Så bara för att börja någonstans tänkte jag berätta lite närmare om det nya kapitlet i mitt liv som jag precis håller på att börja. För 2 veckor sedan flyttade jag in i min allra första egna lägenhet i Uddevalla, och i morgon ska jag böja studera på Göteborgs Universitet. Det känns väldigt stort, spännande och skrämmande. Jag ska gå en fristående kurs i Engelska till en början med, och min största rädsla är att jag inte ska förstå och hänga med, att jag inte är redo för Engelska på universitetsnivå, kravet för behörighet till kursen är Engelska B, och visst har jag Engelska B på mitt betygsdokument, med högsta betyg dessutom, men den Eng B jag läste var inte vad det borde varit och det är det som skrämmer mig. Men för att inte komma dit med en negativ inställning om att jag inte kommer klara det, så har jag bestämt mig för att jag ska klara det. Anledningen till att jag sökte var att jag längtar efter att lära mig, och så länge jag vill lära mig och fortsätta utvecklas, så kan jag.

Det är mycket det min blogg kommer att handla om, att starta om från början på egen hand långt hemifrån..

Postat av: Rosanna

Vad kul att du har blogg!



Känner att den kommer att vara en inspiration för mig att ta det stora klivet bort från Ösd, inte bara i dans som jag tänker hela tiden, det är ju annat det handlar om också:P



Ser fram emot att läsa om ditt liv:)

2010-08-30 @ 23:21:23
URL: http://rjh91.blogg.se/
Postat av: Miss Baam

Vad kul att du har skaffat blogg igen :) Det ska bli så kul att följa :)



Och jag är så otroligt glad över att vi bor så nära varann nu :)!! :) Det betyder kanske inte att vi kan ses jätteofta men oftare än innan i alla fall.

2010-09-01 @ 09:19:54
URL: http://iambaam.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: