Dag 1 - Presentera mig själv

För er som inte är så insatta i blogg-världen kan jag berätta att det här är en lista "som alla gör". Man kan hitta den i väldigt många bloggar just nu. Den består av 30 dagar, där varje dag har en "uppgift" som man ska skriva om. Och det här är alltså dag 1, då jag ska presentera mig själv!

Jag heter Anna och är 19 år. När jag får frågan var jag kommer ifrån har jag ibland svårt att välja om jag ska ta den korta eller långa versionen, men jag tar den långa nu. Från början kommer jag från Göteborg, eller rättare sagt från Mölnlycke - som ligger lite utanför Göteborg. När jag var 11 år flyttade jag och min familj till Mörsil - en liten by i Jämtland som inte är så mycket för världen att se. Jag trivdes aldrig riktigt bra där, det är en så liten by att det är ganska svårt att komma in som ny eftersom alla redan känner varandra sen barnsben, så jag hade det ganska jobbigt. Men jag är en fighter, så jag kämpade på, började i gymnasiet i Östersund där jag gick estet/musik. Jag har spelat klarinett sen jag var 10 år. Just nu har jag lagt det lite åt sidan pga. en rad saker som hände i slutet på gymnasiet som fick mig att tröttna lite, men jag är inte redo att ge upp det helt så jag ska se till att ta upp det igen så småningom! När jag gick på gymnasiet tog jag också pianolektioner och sånglektioner, fast det där med sången gick aldrig riktigt bra, haha.

Efter gymnasiet flyttade jag hit till Uddevalla. Det var kärleken som tog mig hit. Så nu bor jag här med min fina pojkvän Fadde, som jag har varit tillsammans med i lite mer än 2½ år, och vi trivs väldigt bra med varandra. De två första åren i vårat förhållande var på distans, vilket ni säkert kan förstå var ganska jobbigt. Men vi älskade (och älskar) varandra för mycket för att ge upp, och se hur långt vi har kommit nu!♥
Just nu studerar jag Engelska Göteborgs Universitet. Min plan är att läsa tillräckligt mycket poäng i Engelska och Franska för att få behörighet till Översättarprogrammet. Hela utbildningen för att bli översättare är sammanlagt 5 år, och jag har nu gjort ett halvår!

Jag tror det var allt jag hade att berätta om mig. Om det är något jag har glömt eller om ni undrar något är det bara att fråga! :)

/anna

Postat av: Viola

Sv: titta igen ;)

2010-12-03 @ 18:11:58
URL: http://violasplace.blogg.se/
Postat av: Frida

Du glömde skriva att du är en toppen syster (både storasyster och lillasyster). Jag är glad att jag har dig som syster och de är jag övertygad om att Klara också är :)



Massa kramar till dig!

2010-12-05 @ 11:02:23
URL: http://frallan89.bloggagratis.se
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: