I wanna se how you lose control

Det blev inget äventyr idag. Vi hade tänkt åka iväg till Åre och åka i kälkbacken som hade kvällsöppet idag! Eller skulle ha rättare sagt, för det blev inställt pga. för lite snö. Hur kan det vara för lite snö i Åre? Här, 4 mil därifrån, är det ju hur mycket som helst. Jättesynd iaf! För åka kälke i den backen är verkligen något av det roligaste man kan göra, tycker jag! Tyvärr är det öppet alldeles för lite, men om ni åker till Åre någon gång, och har turen att råka åka förbi när kälkbacken är öppen, så rekommenderar jag det starkt!

Sist jag åkte där var när vi hade friluftsdag i skolan, fast istället för att åka med skolan åkte jag till Åre med pappa. När vi började bli trötta efter att ha åkt runt ett tag, och var på väg tillbaka tror jag, så kom pappa på idén att vi skulle åka kälke, och vi hade turen att det var öppet!
Dom som åkte Bergbanan upp samtidigt hade nog ganska roligt åt oss, för vi hade snö precis överallt! Första gången jag åkte där så hade dom riktiga kälkar, sedan bytte dom till snowracers och nu senast var det pulkor. Men dom här pulkorna, man fick liksom ligga på dom, och jag satte i fötterna framför för att bromsa och svänga, och det sprutade snö i hela ansiktet. Hade snö i munnen, näsan, ja överallt! Men vi hade riktigt roligt, jag och pappa :)

Så ja, jättetråkigt att det inte var öppet, för nästa gång jag kommer hit är väl kanske skidsäsongen i stort sett över.

Och förlåt för bildlösa inlägg, jag ska bättra mig! Nästa år ;)

/Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: