What can I do to prove my love is true?

Idag var vi på Vintershow på Klaras skola, dom hade det för föräldrar m.m. istället för julavslutning, eftersom att det nu för tiden finns folk i den här byn som inte firar jul så det blir lite fel att göra en så stor sak utav det. Det är nya tider här i lilla Mörsil! Tyvärr var det jättetråkigt, inte för att barnen inte var duktiga, utan för att man inte såg någonting alls och hörde knappt något heller.
Det roligaste var att min gamla franska-lärare från gymnasiet var där, som nybliven pappa! Hans 3 månader gamla son var hur söt som helst!

Sen har jag fått köra bil idag :D Jag och pappa tog en sväng, och det var riktigt kul att få köra igen! Jag har inte kört någonting sedan jag tog körkortet, och det var ju nästan en månad sedan. Men det gick bra, trots mörkret och all läskig snörök och trots att jag aldrig kört i så mycket snö. Jag kan fortfarande! Såklart :)
Så nu är jag nöjd och glad, och jag tänker fortsätta vara det trots att någon alltid ska försöka förstöra det roliga för mig..

Också har jag och mina systrar hunnit klä granen och satt ihop pepparkakshuset - dekorationen får dock vänta tills i morgon så det kommer ingen bild än.
Såhär ser iaf våran fina gran ut.

Haha och ni ser julbocken där? Den har en liten historia, här är en close-up.

Julbockar brukar ju vanligtvis ha ganska mycket "skägg", men för två år sedan (tror jag det var) när alla julgrejer plockades ner från vinden hade hans skägg blivit lite trimmat - av en mus. Den hade gnagt sig in i kartongen, ätit upp nästan hela bockens skägg och även gnagt lite på en liten tomte. Så nu ser den inte lika fin ut längre.
Det var antagligen samma mus som hade ramlat ner i ventilationsgrejen i mitt rum och dött, det luktade ganska illa innan vi kom på vad det var..

/Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: