The time has come for my dreams to be heard

Jag tog en promenad ner till stan, och på vägen gick jag runt i skogen och fotade (ett inlägg med massor av bilder kommer snart). Kanske inte världens bästa idé med en skogspromenad, jag har nyst i flera timmar nu! Men det var kanske värt det för jag hamnade på en väldigt vacker plats :)

När jag kom ner till stan tänkte jag gå till en musikaffär och köpa korkfett (eller klarinett-läppsyl, som jag brukar kalla det för det ser ut så) men dom hade stängt för lunch så jag får ta det någon annan dag. Istället åkte jag iväg till Skogslyckan - rätt ställe - för att hämta mina skor.
Och den långa historien om skorna lyder som så att jag hittade ett par sandaletter på rea i en Ellos-katalog. Det var 70 % rea så dom kostade bara 150 kr istället för 500 ungefär. Jättebra tyckte jag och beställde dom, men fick hem ett par Converse, vilket inte alls var vad jag ville ha. Då var såklart dom skorna jag ville ha slut, men fanns kvar i vita. Min storlek fanns inte men jag chansade på en storlek större och hoppades att dom skulle passa. Igår gick jag för att skicka tillbaka dom felaktiga och hämta dom rätta, men då hade dom tydligen skickat dom nya skorna till ett annat ställe trots att jag valde att få det till post-kontoret som ligger närmast mig. Så ja, då åkte jag alltså dit idag och jag är jättebesviken, för det första så passar dom inte och den vita färgen är skitful. Så himla onödigt, hädanefter ska jag bara kasta alla Ellos-reklam jag får..

Skorna jag ville ha..
Och sen blev jag sur också när jag skulle hämta paketet, jag sträckte fram legitimationen och får till svar "Det behövs inte". Vadå behövs inte? Jag fick ju inte hämta ut mattan som mamma köpte till mig fastän jag hade hela beställningen utskriven på papper och hela köret, bara för att jag bara hade mitt och inte hade mammas leg. Nu var ju detta inte samma ställe, men ska dom ha såna skitregler ska dom väl gälla överallt också! Eller?
110418

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: