I won't stop until the sun is up

Nu är jag inte längre en student, utan arbetslös. Jag har strukit mig från kursen, och det känns bra. Inte att vara arbetslös såklart men jag känner ändå att jag gjorde rätt val.
Men bara för att göra det klart, så har jag inte gett upp. Jag har fortfarande kvar mina drömmar och ambitioner, jag vill fortfarande inte bli fast i något "skit-jobb" resten av mitt liv, jag vill fortfarande skaffa en bra utbildning och bli något.

Har haft en ganska hektisk dag med massa spring hit och dit. Gick till banken och satte in pengar, åkte till Göteborg, gick på Cubus och köpte lite mer grejer, har fortfarande pengar kvar på presentkortet. Åkte till skolan och satte upp såna här:
Ska sälja mina böcker från förra terminen så jag får tillbaka lite pengar för det.
Gick till expeditionen och sa att jag ville hoppa av kursen så dom strök mig. Sprang ner till spårvagnen, tog tåget hem, gick till arbetsförmedlingen och skrev in mig där. 

I morgon/ikväll börjar jobbsökandet på allvar, och som rubriken säger; I won't stop until the sun is up! Eller rättare sagt, ... until I've got a job! Ni får gärna hålla alla tummar och tår ni har lediga för mig att jag hittar ett jobb så att jag kan försörja mig :)

Bilder på det jag handlat på Cubus kommer upp ikväll, men så länge kommer några bilder från dagen.


Låt inte (sol)skenet bedra dig, det ser härligt ut men är jättekallt! (Och med jättekallt menar jag ca. 10 minus.) Men jag blir hur som helst på bättre humör när solen tittar fram!

Gillar istappen som "växer uppåt". Vid östra tågstationen i Uddevalla.


Postat av: Sste

Förstår din känsla.. Jag har varit så nära att ge upp flera gånger under mina 1,5 år har en termin kvar av oklarade kurser som jag försöker ta ikapp samtidigt som jag läser fortsättningskurserna. Och jag beundrar ditt mod att du vågade hoppa av! Solen kommer gå upp för dig igen! Jag håller ögon och öron öppna om jobb för dig! (Har ju en del kontakter i den regionen)

2011-01-27 @ 18:56:29
URL: http://www.sofia.stensby.se
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: