I was born to survive

Igår kväll läste jag en artikel om Lady Gaga på text tv:n:

"Lady Gaga: protestera mot censuren
Efter att radiostationer i Malaysia spelar en censurerad version av Lady Gagas Born this way, uppmanar nu stjärnan sina fans i Malaysia att protestera. Censuren har slagit till mot textdelar som anses förespråka förståelse för homosexuella, bisexuella och transpersoner, raporterar BBC.
- Du måste göra allt du kan om du vill frigöra dig, höj rösten och demonstrera fredligt, säger Lady Gaga."
Jag är inget Gaga-fan (tycker dock att Born this way har ett riktigt bra budskap) men det här upprör mig! Jag har full förståelse för att radiostationer censurerar låtar där det förekommer svordomar och andra olämpliga ord, men att censurera en låt för att den anses förespråka förståelse för homosexuella, bisexuella och transpersoner, det är ju inget annat än sjukt!

DET HÄR ÄR 2011!
Skärpning!

Postat av: Emma

blir glad av din blogg!

2011-03-28 @ 12:52:48
URL: http://emii93.bloggplatsen.se
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: