I'll get you when I'm popular?

Jag hinner inte proppa in alla inlägg jag vill skriva under tiden jag är hemma så jag behöver använda även den tiden jag egentligen inte är tillgänglig på, haha. Just nu är jag och jobbar och detta är ett tidsinställt inlägg.

Igår morse lyssnade jag på Rix MorronZoo när skådespelerskan Helena af Sandeberg gästade. Det ena ledde till det andra och på något sätt kom dom in på samtalsämnet "Eric Saade" och hur han nästan verkar förtrolla små barn med sin musik. Helena berättade att hon har en liten son (på 6 år tror jag) som går runt och sjunger "My body want's you girl, I'll get you when I'm popular". Och ni förstår ju, det blir så väldigt fel. Det dom kom fram till var att hans låt är ytlig.
När Eric Saade själv däremot gästade Riz MorronZoo sa han att låten inte alls handlar om att vara populär(!?) utan att man ska kämpa för att nå sina drömmar. Han sa också, måste jag tillägga (jag har själv lyssnat på klippet med Eric Saade för jag blev så himla nyfiken när någon på Rix fm nämnde att Saade sagt att låten inte alls handlar om att vara populär), att han sjunger "I'm gonna get there on my own" och så vitt jag kan se och höra finns inte den frasen med någonstans i låten.
Hur som helst tyckte jag det var väldigt roligt när Sofia Wistam sa att hon hade försökt lite sådär snällt att säga till Saade att låten faktiskt är ytlig - men nej!

Okej - det är inte omöjligt att den som skrev låten och/eller Eric Saade har något dolt budskap med texten, men i så fall har dom dolt det väldigt väl. Att uppmana då framför allt barn, eftersom det är mest dom som gillar Saade, att kämpa för att nå sina drömmar, genom att sjunga att han ska få den tjejen han vill ha när han har blivit populär..? Jag är visserligen inte förvånad att han inte har gjort det - men han borde ha tänkt ett steg längre. Vad sänder det ut för signaler till barnen? Att bara populära killar får tjejer..

Vad tycker du om Eric Saades låt - är den ytlig eller ser du det "dolda budskapet"?
110418

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: