Wanna take control, ain't nothing wrong with that

Vi åkte hem till Faddes föräldrar för att spendera kvällen där. Självklart ville jag gosa med kaninen. Och nu sitter jag här med ett kliande, rött och svullet öga, bara för att jag ska vara så dum och envis och trotsa min allergi. Det var evigheter det här hände mig sist, men det är så obehagligt. Allergi-kli måste vara det värsta kliet.

Egentligen så gillar jag nog djur, kanske ganska mycket till och med. Men eftersom jag i stort sett aldrig kunnat umgås med något djur utan att få någon form av allergisk reaktion så har det automatiskt utvecklas till att jag inte gillar djur (så mycket) och vill helst inte ha dom nära mig. Som en sorts försvarsmekanism, kan man väl säga. Det är bättre att inte vilja än att inte kunna.

Katter, som är det djur jag har varit/är mest allergisk mot, är nu det djur som jag absolut inte tycker om. Kaniner, och kanske gnagare över huvudtaget (kunde ju inte låta bli att älska Fridas marsvin Astrid), är jag däremot svag för. Kanske för att jag aldrig fått någon sån stark allergisk reaktion mot något sådant djur i min ungdom (haha), inte som jag kan minnas i alla fall.

Hur som helst fick jag avsluta kvällen tidigt och tog bussen hem för att ta allergiögondroppar. Thank god att det finns något att göra åt det i alla fall.
111028
Haha, modellen är framme igen!
Posted by Anna

Postat av: Sste

Åååh, stackare! Jag vet hur det är... Jag kan hålla med dig! Det var med skräckblandad förtjusning när familjen skulle skaffa valp nu i somras, jag är den som alltid varit med allergisk och som gjorde att vi fick ge bort våra kaniner (som vi hade på utsidan)och katt.. Och en hund har liksom alltid varit familjens dröm...



Men, skam den som ger sig.. Vem kan hålla sig borta från en liten liten valp som försöker krypa upp och lägga sig i ens knä? Med näsdroppar och ögondroppar, och ett evigt handtvättande (varje gång jag nuddar hunden) så går det skapligt nu iallafall!

2011-10-28 @ 21:59:19
URL: http://www.sofia.stensby.se
Postat av: Frida

De är svårt att låta, de vet jag med. Katter brukar jag kunna reagera på ibland men ändå ska jag alltid gosa med dem och ha dem uppe i ansiktet :P



Hehe vem kunde inte älska henne? De lilla charmtrollet ;)Synd att hon lämnade oss så fort :( <3

2011-10-28 @ 22:01:36
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Postat av: Britt

Stackars dig. :(

2011-10-29 @ 10:36:04
Postat av: Kanie - Gastric bypass opererad, maj 2011.

haha va söt du är :)

vi har en likadan tröja fast du har den mörkbrun/svarta? :D

2011-10-30 @ 19:44:02
URL: http://ordinarygirlie.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: