Just to prove my point

Jag och Fadde satt på bussen tillsammans en dag och pratade om de nya, supercoola bussarna! (Okej, jag överdriver.. Sätena är stenhårda, som på tunnelbanorna i Stockholm!) För att ni ska bli riktigt informerade om Uddevallas stadstrafik kan jag berätta att de flesta bussar är "halvnya", eller "halvgamla" (pessimist eller optimist?) men så finns det en som är riktigt gammal och skruttig- som det droppar vatten från taket när det regnar och det låter som den har en helikopter i bagaget (om den nu har ett bagage). Också finns det en eller flera sprillans nya bussar nu! Nu vet ni allt för att förstå följande:

Vi åker med en "halvny" eller "halvgammal" buss och sitter och pratar..
Anna: Har du sett dom nya bussarna? Eller åkt med någon?
Fadde: Ja det har jag!
Anna: Då kanske dom kan slänga den där gamla bussen nu när dom köpt nya..
Fadde: Men på dom här funkar inte ens stoppknapparna..
Vi ska gå av bussen. Fadde trycker på stoppknappen närmast honom. Inget händer. Provar en annan. Inget händer. Jag provar en. Inget händer. Fadde provar ännu en. Inget händer. Han börjar gå framåt i bussen mot dörren och trycker på en knapp eller två på vägen. Tillslut börjar skylten lysa STOP. Good point!
Man måste ha viljan, om man verkligen vill gå av, så går det nog! Kanske..

Jag fick förresten en värdecheck på 50 kr från Västtrafik idag, för att jag skickat in om någon försening. I brevet stod det "Vi beklagar händelsen den 11 december då L 5 körde förbi utan att stanna." och jag tänkte vadå? Men så kom jag på, när jag stod där i kylan och väntade på 5:an, och det kom fyra bussar och körde förbi utan att stanna. Thank you!
111115

Postat av: Sanna

sv: ne inte alls :(

2012-01-25 @ 10:26:08
URL: http://sanna123.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: