My eyes are telling you "catch me if you can"

Jag har laddat ner en pollen-widget på min mobil som visar alla möjliga pollenhalter. Visserligen för Göteborg, för det var den närmaste staden som fanns att välja på, men det kan ju inte vara så stor skillnad. Gräs har i alla fall visat rött eller mörkt oranget i flera veckor men nu äntligen har den blivit gul!
Då är det bara en utav perioderna kvar, och såklart är man ju allergisk mot något i varje period. Björk, gräs, gråbo... Man får väl trösta sig med det deprimerande faktum att tiden går så fort så snart är det vinter och då behöver vi inte tänka på någon pollenallergi längre. Men hellre pollen, faktiskt. Eller vad säger ni?
 
Jag har varit hemma från jobbet idag med, lite halvsegt men skönt att sova och bara få ta det lugnt och tänka på sig själv. I morgon ska jag i alla fall jobba, har ju bara tre dagar kvar nu den här veckan och sedan har jag semester i åtta dagar så jag ska nog orka det. Fast det känns som jag har marshmallows i huvudet..? Har i alla fall varit i stan en sväng och bland annat köpt den här:
Mamma brukar köra med detta när det är förkylningar på gång, det är ett naturläkemedel som innehåller bl.a. pepparmyntolja och eukalyptusolja. Det finns olika sätt att använda den, som inhalation osv, men jag droppar några droppar och masserar in på bröstet och halsen. Det blir en lite brännande känsla till en början, men det vidgar luftrören (eller det känns i alla fall så) och gör det lättare att andas när man är täppt i näsen eller rosslig i halsen. Rekommenderas! Finns på apoteket :)

Postat av: Frida

De räcker med att jag och mamma pratar om den dem gånger jag är förkyld för att jag genast ska bli bättre, bra sätt att spara pengar :P haha den luktar ju så hemskt :P

Svar: Nej jag tycker den luktar gott, friskt :)
Anna

2012-07-10 @ 17:52:33
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Postat av: Frida

De är bara för att du är lika konstig som mamma :D

2012-07-10 @ 23:30:01
URL: http://frallan89.bloggagratis.se
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: