Ung och...?

Sitter och kollar på TV3 Dokumentär som handlar om unga mammor idag. Menar absolut inte något illa mot någon nu, ifall nu någon "ung mamma" (eller någon annan som skulle kunna ta illa upp) skulle läsa det här.. Men jag bara undrar vad som har hänt?
En utav tjejerna som är med i programmet säger att hon hade haft oskyddat sex, men blev förvånad när hon fick veta att hon var gravid. "För jag var bara 14, ingen förväntar sig att bli gravid när man är 14". Jag bara undrar, vad förväntar man sig då? Spelar väl ingen roll om man är 14 år eller 34 år, man måste ju ändå vara medveten om att det kan hända. Och vet man inte det, så kanske man inte borde ha sex heller.

En annan tjej säger att hon tänkte att hon skulle vilja bli gravid för att känna hur det kändes, men hon trodde inte att hon skulle behöva föda barnet och ta hand om det. Hallå? Det är det som vanligtvis följer efter en graviditet, man måste ju kunna tänka lite längre än så.

Visst det är väl spännande och roligt med killar och hela den grejen när man är 14 år, men om man inte ens vet vad konsekvenserna blir, så är man nog inte redo. Okej, det händer olyckor, det vet jag också. Och jag vet att det finns dom som vill skaffa barn när dem är i 16-årsåldern, som anser att dom är redo för det, och det kan ju inte jag säga något om, men som de här tjejerna uttalar sig är det bara okunskap, och jag bara undrar var världen är på väg.. Jag tycker det är väldigt märkligt att det liksom har blivit en trend att vara ung mamma. 

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här, men jag kände bara för att skriva av mig.. Tack och hej!
120402

Postat av: Lina

Amen!!!

2012-05-10 @ 21:43:57
URL: http://liinanonstop.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Word! Håller helt med dig fan. Inget illa mot unga mammor, för vissa har ju lite mer bakom pannbenet än andra.

Nä, det lät dumt - men det är ju lite så. Hon ville bara känna hur det kändes... men sen då? Hur kunde hon INTE tänka längre än så?



svar: Tack, det ska bli skönt att ha någonting att göra om dagarna. :D

2012-05-11 @ 23:27:56
URL: http://iambaam.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: