+5 dagar i Ecuador!

På måndagen var det meningen att jag skulle lämna Shushufindi tidigt på morgonen då Rony skulle tillbaka till jobbet. Det jag inte visste (hur ska man veta det?) är att alla bussföretag utgår från olika platser, så jag blev kvar där till klockan ett på eftermiddagen. Men med den där turen som kommer ibland var det det bästa som kunde hänt, då jag annars fått vänta i Quito i 7-8 timmar. Nu var jag där vid tio på kvällen, halv tolv gick bussen till kusten och strax före sju på morgonen var jag i Canoa.

Anledningen till att jag valde att åka till kusten de sista dagarna istället för Quito, som jag tänkte först, är att jag kände att jag hellre tar några lugna dagar på stranden och laddar upp för resan hem, än ett par hektiskta dagar i en storstad. Så det är precis så dom här dagarna har varit, väldigt "tranquilo" med bad, försiktigt solande (jag försökte i alla fall...), lite shopping, avslappning i hotellets hängmattor, promenader på stranden i solnedgången m.m. :)

Just nu sitter jag på flygplatsen i Quito och väntar på ett försenat flyg. Hoppas att den långa väntetiden i Miami är lång nog, har tillräckligt många timmar på flygplan och flygplatser som det är så vill inte ha några problem på vägen.

Mycket blandade känslor just nu! Är väldigt glad över att åka hem till familj, vänner och (tro det eller ej) jobbet, men kalla och mörka Sverige känns inte lockande och det är ledsamt att lämma underbara Ecuador, "min" familj här och alla underbara nya människor jag lärt känna! Men... Nos vemos, bello Ecuador! <3

/Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: