Första veckan efter Ecuador!

Nu har jag varit hemma i kalla Sverige i ett par dagar och ibland undrar jag om Ecuador verkligen hände? Har svårt att förstå att jag för en vecka sedan låg på en strand och solade när jag nu sitter i tråkiga Mörsil och fryser...
 
Hemresan gick bra, det kändes som jag gick på "autopilot" hela vägen hem, genom stora flygplatser utan några större bekymmer fastän varenda flyg jag satte min fot på blev försenat och jag på något ställe fick en "express-lapp" för att slippa stå i kö så att jag skulle hinna. På flygplatserna spelades det julmusik och jag tänkte "vad är det för fel på dom?" innan jag kom på att det ju faktiskt snart är jul! Landade i Stockholm strax före tre och en kort stund senare var det mörkt, kändes inte alls okej... Satte mig i bilen för att åka hem och fick påminna mig att jag är i Sverige nu, vilket innebär bälte! 
 
Hur som helst är det såklart roligt att vara hemma med familjen igen fastän jag saknar Ecuador och redan längtar tills nästa gång jag kan åka dit! :)
 
Ska se om jag får tillfälle att lägga upp lite bilder så småningom, har inte användt varken tv eller dator på tre månader och det känns sådär lockande (vilket kanske bara är bra, men säkert kommer ändras snabbt). Blir förvånad varje gång jag tvättar att kläderna torkar så fort. Den vardagliga frågan "vad ska vi äta idag?" (som jag sluppit länge men alldeles för kort tid!) har jag aldrig något svar på för jag tänker inte "mat". Och något som jag aldrig trodde jag skulle säga; jag saknar den fuktiga regnskogsluften som gör håret ohanterligt! Här blir det ju bara platt och tråkigt...

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: