Tolfte veckan i Ecuador!

Sista veckan! Kan fortfarande inte riktigt förstå att jag inte ska få träffa mina söta ungar mer men har försökt ta vara på tiden så mycket som möjligt med mycket kramar med de små sötnosarna! Saknar mina gamla där hemma också men kommer sakna de små minst lika mycket! Ville ta med mig Keisha, Joseph, Mayckel och Kaina hem men sista dagen fick alla sin sista kram av mig för den här gången och innan jag visste ordet av var alla borta... :(
Efter vi slutat bjöd lärarna, Laura och Maria, med oss ut på "avskedslunch", Sarah gjorde också sin sista dag i fredags. Väldigt gulligt av dom! :)

Efter lunchen gick jag, Abby och Yasmin och besökte Kallari för att köpa choklad. Jag är ju som kanske bekant tokig i choklad och ville ha en av varje smak. Inte varje dag jag handlar choklad för nästan 200 kr, men som ursäkt så ska jag för det första inte äta allt själv och för det andra är det fin choklad värd pengarna! :) Finns visserligen att köpa i Sverige med men tror inte alla smaker går att få tag på där och skulle gissa att jag får max sex stycken små hemma för samma pris som jag fick elva små och tre stora här!

Har väntat i veckor på att vulkanen man kan se om man tar ett steg utanför trädgården i San Jorge skulle visa sig men varje dag har den varit täckt av moln. Sista dagen visade den sig dock, och även bergen var synligare på ett vackrare sätt än vad jag fått se på tre månader, så det var en väldigt bra eftermiddag. :)

På lördagen var det dags att säga hej då till alla för lite äventyr på egen hand mina sista dagar i Ecuador. Kändes riktigt tråkigt att säga hej då till vad som varit min familj, mitt hem och min stad i tre månader, och till tjejerna som gjort de senaste veckorna ännu lite bättre. Avsked är det värsta som finns men tyvärr nödvändigt...
Efter en åtta timmars bussresa var jag framme i Shushufindi för att hälsa på Rony en sista sväng innan jag lämnar landet. En liten utgång på lördagen på vad som möjligtvis kan varit världens varmaste diskotek... Det fanns dock en baksida där man kunde gå ut, vilket var nödvändigt för att överhuvudtaget kunna vara där. På baksidan stod även massor av motorcyklar parkerade, som besökarna på diskoteket sedan utan att tänka två gånger kör hem efter ett antal öl, kändes väldigt ecuadorianskt.. Finns nackdelar också med den mer "fria" livsstilen dom lever här!

Söndagen var lugn med häng på hotellrummet, frozen yoghurt med frukt till frukost och pizza till middag :) Vi fick mer tid tillsammans än jag väntat mig, vilket gjorde den långa resan dit och den väntande ännu längre resan på måndagen lite mer värt det!

/Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: