Åttonde veckan i Ecuador!

Här rullar vardagen på som vanligt, mer eller mindre. På fredagen gjorde dom Colada Morada på dagiset, vilket gav mig mycket jobb med att hålla reda på ungarna då det tog hela dagen, men på eftermiddagen kom föräldrarna och åt nybakat bröd i form av gubbar som någon hade med sig, med Colada Morada :)
Under veckoslutet har Tena firats och det startade med en parad på torsdagen. Mycket dans, mycket musik, mycket färger och mycket folk! Det var väldigt roligt att se :)

Helgen var ganska fullspäckad med utgång på både fredag och lördag. Lite överkurs för mig, men hade i alla fall roligt! Man verkar kunna hänga på vem som helst här och det blir aldrig tråkigt! Sedan finns det väl skäl till att det är just killarna som är mest vänskapliga, men jag får ju passa på att dra nytta av att vara "annorlunda" när jag kan, haha.

På söndagen vandrade jag runt ganska planlöst i stan när jag sprang på någon jag kände och det slutade med att eftermiddagen och kvällen spenderades i Pano med bl.a. bad. Alltid skönt när det är så varmt så svetten rinner! (Kallt i Sverige? ;))

När jag kom hem på kvällen hade min nya granne anlänt, en tjej från USA som ska vara på Kallari. Tycker det är kul med en till inneboende och om någon vecka ska det komma två till! :)

/Anna

Postat av: Birgitta

Ja, det är kallt i Sverige och mörkt! Kan vi byta plats?

2013-11-14 @ 06:46:17
Postat av: Frallan

Haha nej inte alls, vi går i shorts och t-shirt ;) hihi

2013-11-14 @ 12:28:02
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: