Nionde veckan i Ecuador!

Mina tolv veckor närmar sig sitt slut i rasande fart, det är helt galet! Kan inte fatta att jag snart ska lämna värmen och åka hem till ett kallt och vintrigt Sverige! Känns sådär lockande alltså... Skulle hellre föredra att ta hit mina nära och kära och stanna ett par månader till :)

Veckan har varit regnig, vilket är ganska skönt under dagen då det inte blir så jobbigt varmt.
Nästan varje dag den här veckan har jag haft fullt upp på fritiden med Ecuadorianska vänner. På måndagen åkte vi till en marknad lite utanför stan, först på dagen och sedan igen på kvällen. Där fanns marknadsstånd (uppenbarligen) och karuseller, men säkerheten på åkattraktionerna såg ut att vara sådär och jag litar inte på tivolin som skruvas upp och ner jämt ens i Sverige så det blev inget åkande.
Tror jag bara varit hemma en enda kväll den här veckan så det har som sagt varit fullt upp! På fredagen var det "la ultima dia" av firandet av Tena så jag fick ledigt från jobbet då dom tyckte jag kunde få ta del av firandet istället och det ändå inte skulle vara så mycket barn på dagiset. Så, även fredagen var fullspäckad. Strax efter nio började en parad längs Av. 15 de Noviembre, huvudgatan i stan som då har namngetts efter Tenas årsdag och på kvällen var det ännu mer festligheter än vanligt.

På lördagen gick jag och Abby, min nya granne, för att kolla in några pooler som ligger några minuters gångväg härifrån och där spenderade vi ca. fem timmar i paradiset med sol och bad. Som straff brände mina ben som eld efteråt...
På söndagen hade jag inte mycket mer till val än att undvika solen men det blev i alla fall ett dopp i Rio Pano :)

/Anna

Postat av: Mamma

Hade varit fantastiskt underbart om vi hade kunnat komma till dig och firat jul där.

2013-11-21 @ 18:39:53
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: