Tionde veckan i Ecuador!

I tre-fyra veckor har jag varit ensam inneboende i huset och plötsligt blev vi fem tjejer på en och en halv vecka. Först Abby från USA förrförra helgen, sedan Hanna från Tyskland förra söndagen och i onsdags kom Jasmine från Australien och Sara från Kina. De två senaste jobbar med mig på dagiset och de andra två på Kallari. Väldigt kul med fler volontärer här och fler tjejer att umgås med :)
 
Vardagen är som vanligt och fritiden har spenderats nästan utan undantag ute (ute som i ute på stan, i parken osv.) hela veckan med en "ecuatoriano" och spanskan har på så sätt gått framåt väldigt fort på kort tid, helt klart de bästa spanskalektionerna! Är dock ganska förvirrande då det nu återigen med de andra tjejerna i huset blir mycket engelska igen och ibland vet jag inte ens vilket språk jag tänker på.. Men nu pratar jag tydligen spanska i sömnen vilket måste vara ett bra tecken! Haha.
 
På lördagen provade vi på rafting vilket var väldigt roligt men även läskigt! Vi började i Rio Jatun Yaku ("Stor flod" på Kichwa) och avslutade ca. 5-6 timmar senare i Puerto Napo. Var lite rädd i början men det roligaste under hela turen var de gånger vi krockade med stenar och båten nästan välte så vi trillade ur! Rafting är absolut något jag rekommenderar att prova på om man har chansen!
 
Söndagen blev en lugn dag med ett antal välbehövda tupplurar i hängmattan och ett återbesök till Las Heliconias. Den här gången utan sol för min del! Är helt utmattad efter tre veckor med för lite sömn, men det har varit "la ultimo semana, dia y noche" med "ecuatorianon" i veckan/helgen och tror jag är ganska färdig med utgång i Tena så de sista två veckorna blir lugnare och mer "turistiga". Ska planera mina sista dagar i Ecuador efter att jag lämnat Tena och tror att det kommer bli mycket resande för att hinna med så mycket som möjligt på 4-5 dagar. Det återstår att se var det bär av, I'll let you know! :)
 
/Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: